Thursday, 1 December 2011

Aku seorang yang pelupa

Sorry Dear, I didn't mean it.....

Hari ini lagi sekali dek sifat pelupa aku yang tak sudah-sudah tu, aku lupa nak inform suami aku (yang agak 'benggkeng' ni...) masa sampai ke pejabat....

Biasanya perjalanan aku dari Kuala Rompin ke Muadzam akan mengambil masa 40 ~ 45 minit ( jaraknye 69km).. depends gak lah.. kalau hari hujan ke... ada banyak lori balak ke, lori minyak ke, lori sawit ke... so lewat lah ckit masa perjalanan tu....

Hari ini aku kuar rumah kul 07.30 pagi so aku mula bergerak (mengikut jam dalam kete ni) kul 07.37 am.... hujan sepanjang perjalanan.. so x berani lh bwk cm biasa.. kena slow ckit sbb jln agak licin.. mujur jumpa 2 bijik lori aje pagi ni so, x lah lembab sangat aku drive pagi ni... cuma sampai kawasan Mardi baru hujan reda.. so aku sampai kt Uniten dalam kul 08.14 am... naik je ke bilik tengok roomate ku dh sampai.. so aku terus mengorder breakfast sebab dia tengah order breakfast kt Aini... then aku ke bilik member jap bayar hutang... then terus ke pejabat minta cuti untuk esok...

Settle urusan dalam kul 09.02... sampai bilik aku tengok ada msg.. so aku baru teringat yang aku lum tepon suami aku bagi tau dia yang aku dah sampai...belum sempat aku menggodel tepon ofis tu ( tarikh kdt hp aku dh tamat), dia dah tepon dulu... memang kena marah pun... sebab buat dia risau...

Aku bukan sengaja pun... memang masa sampai masa kat dlm kete tu aku nk tepon dia nk bgitau yang aku dh sampai tapi x leh sbb kdt dh expired tarikh.. mmg benda pertama yang aku nak buat bila sampai bilik nnt aku tepon dia tapi itu lah aku... all along d way ke bilik aku, aku duk pikir benda lain.. so aku terus lupa...

1 comment:

  1. jangan buat orang yang sayang kat kita rasa risau. Sebab dia selalu risau kat kita sebab dia selalu sayang...

    ReplyDelete