Thursday, 28 June 2012

Easy Cooking 4 my daughter...

Ok..ini untuk perkongsian dengan para ibu yang tak reti masak.. ada ke ibi2 yang tak masak.. rasa cam aku je kot.. so, setiap hari jumaat, kelas anak aku ni.. ada buat pot luck.. so ape2 pun boleh lak bawak apa2 untuk seisi kelas.. hatta ada yang bawak jajan aje..

Tapi aku tak nak lah kan.. makanan tu tak berapa mengenyangkan lah.. so aku buat ni lah..

Step 1: Pi kedai.. aku pi Tunas Manja.. macam2 ada dijual
Step 2: aku pilih "ayam ball" dgn "sosej ayam" dengan mixed vegetables.. (make sure, beli yang ada tanda halal tau..)..lagi satu, jangan lupa: pencungkil gigi..
Step 3: simpan dulu dalam peti ais..
Step 4: Bangun pagi2.. seawal 4 pagi ke (kalau ada urgent cam ni lah)
Step 5: Siap untuk memasak...panaskan kuali then tuang minyak dalam kuali.. then tunggu agak panas minyak tu...
Step 6: Minyak dah panas... goreng lah bahan2 tu.. berasingan.. tapi mixed veggie tu tadi, aku tak goreng.. aku rebus aje...

Step 7: Guna pencungkil gigi yang di beli tu then cucuk lah... buat cantik2..kasi colorful ckit...
So preparelah untuk berapa orang yang ada.. cam aku ni.. ada 24 orang dalam kelas tu, campur LauSe dia g, kekawan Lause dia g, aku buatlah.. dalam 30.. nanti tak cukup kesian lak kat budak2 tu.. so..selamat mencuba.

2 comments:

  1. klu masak ni, mesti cik hani saya suka

    ReplyDelete
  2. lagi dia suka kalau dia dapat share dengan kekawan dia... rasanya lah..sebab ank2 sy cmtu..

    ReplyDelete