Wednesday, 20 June 2012

"Ummi, Apa itu Kawan Baik?"...

Seperti biasa, soalannya bertalu-talu.. dus! dus! dus!.....  "Ummi, ada kawan baik tak?" .....  So korang rasa apa jawapannya agaknya?...... Apa beza kawan dengan kawan baik?.. ni nak kena study ni... .. kalau ikut kan namanya "kawan", sesape sahaja boleh dijadikan kawan, tapi ada beza tak untuk kawan dan kawan baik? Jadi kalau kawan baik tu maksudnya adalah kawan yang ada untuk kita dikala kita senang dan susah. Yang saling menolong dan saling memerlukan antara satu sama lain, tanpa perlu kita ungkap, "kau kawan baik aku ye". Kawan yang bila dalam poket dia ada RM10 aje tapi bila kita susah, sanggup bahagi dua duit tu untuk tolong kita. So dia ni aku akan ingat sampai bila-bila dan bila berkesempatan lagi nanti, mesti lah nak g jumpa dia kan...
Okey, sementara tu, ni antara kawan2 aku di tempat kerja aku sekarang ni..
Ini adalah kawan yang sekapal dengan aku..(maksud aku, kiteorg mula start keje kat sini sama).. So dengan diaoranglah sokmo2....
Mereka ni pula bila kami bertiga dah pindah ofis duduk dekat2 dengan diaorang ni, siap boleh jadi klik lak..
 ni sambil berkursus sambil bergosip...
yang ni lak.. tengah meeting pun sempat sok sek sok sek..
ni masa kursus OBE tapi roomate aku tak de lak masa ni...
Thank You Kekawan..

No comments:

Post a Comment