Tuesday, 15 January 2013

Keluarga Bahagia... Ramainya anak...

Salam buat sahabat blogger yang rajin blogging,
Hari ni tak de cerita, duk menanda kertas periksa Final bebudak, so just nak publish n3 yang berderet di bahagian draft ni. Memandangkan rumah kami dekat dengan pantai, tapi tak lah dekat sangat, kena naik kenderaan gak amik masa dalam 5 minit. Kuatnya angin masa ni. Berkenaan tajuk tu sebenarnya sebab duk snap gambar adik ni yang rajin bawak anak2 dia dan anak2 saudaranya berjalan. Adik saya ni mengajar di sekolah bahagian pendidikan pra, so sememangnya dia rajin layan kerenah bebudak. Setiap kali dia balik ke kampung dan berjalan kemana2, anak2 yang ada kat area rumah Mak pasti akan turut serta. Even kalau kami ikut serta pun, kami ni macam pengantin baru, sebab anak2 saya pun nak naik kereta dengan Ibu dan ayah ni.

So setiap kali dia orang ni berjalan ke bandar ke, ke taman ke, orang2 sekeliling pasti menjeling, dan pernah jugak ada yang berani bertanya, "semua ni anak ke?" dan mereka ni suka mengiyakan aje. Lagi pun semua anak2 saudara pun turut serta panggil gelaran "ibu" dan"ayah". Tapi itulah adik saya yang memang rajin melayan keletah anak2 dia dan anak2 saudarannya.

8 comments:

  1. amboi... penyayang kanak2 ni... hehehe dia mesti rasa kepuasan bila bawa ramai2 tu sambil berseronok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pun Nora, rajin tul dia layan budak2, cakap je nak kemana, budak2 ni memang tertunggu2 sokmo kepulangan ibu dan ayah diaorang ni ke kampung.

      Delete
  2. Memang ada orang yang suka layan budak-budak.... OKje pulak kurang rajin...he..he... lagi2 bila tak de anak yg kecik2 ni...layan gitu2 boleh le... nak melayan buang air kecik ke apa mmg malas....hu..hu... terukkan!sabar aje le...he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, OKje dah penat layan bebudak kot.

      Delete
  3. haha..nk ank ramai tapi tak pandai layan budak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, nenanti bila dah ada anak, Insya Allah kepandaian tu akan datang sendiri, bila kita rasa kurang secara automatik kita akan datang rasa nak belajar ilmu bab2 parenting ni. Cam sayalah, :)

      Delete
  4. Memang Ramai...
    Sesekali balik kampung, ada juga anak-anak buah saya yang akan turut serta dengan keluarga saya ke pantai ...
    Pernah tercatat rekod 12 orang budak-budak semuanya ..
    Memang meriah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan keletah yang pelbagai dan riuh rendah sesama diaorang berperang. Penuh satu kereta disumbat mana yang boleh ye. :)

      Delete