Friday, 15 February 2013

Number in Our Lives

Salam sahabat di Alam Maya,



Well hari ini hari jumaat, bersamaan 15hb 02 2013, saya just nak cakap pasal nombor. Ialah dalam kehidupan kita nombor memainkan peranan penting. Akan ada saja dalam perbualan kita, perbuatan kita dan dalam fikiran kita senantiasa bermain dengan nombor.

Hari ini mengikut Kalender yang kita biasa guna pakai adalah hari bertambahnya nombor dalam umur saya. Nombor aje bertambah tapi saya rasa saya masih seperti dedulu aje masih muda belia.
Ini first dapat link dari blog KJ
Seperti biasa hari ini sekadar mengingatkan diri yang nombor tu dah bertambah so apa yang telah saya lalui selama 39 tahun ini. Hehe, rasa kelakar pulak sebab tak tahu nak tulis apa.

Selain Emak yang telah melahirkan saya, Ayah yang telah mencari rezeki membesarkan saya dan adik-beradik saya, juga buat En Suami yang telah menjadi peneman saya sejak 10 tahun yang lepas, anak2 yang menjadi penyeri dalam hidup saya, tidak lupa buat semua rakan2 di alam maya yang juga banyak memberi input untuk saya menjadi seorang insan yang lebih baik dari sebelumnya, Tq 4 sharing tips dan panduan dalam kehidupan ini, juga pesanan untuk bekalan kehidupan kita di alam yang hakiki itu.

Tapi nak share jugak kat sini, tanda ingatan dari sahabat saya Nora, dari blog beliaulah membuatkan saya mengenali dunia blog ini. Dan ini saya telah terima few days ago.
TQ moga Allah senantiasa memberikan rahmatNya kepada Nora dan keluarga.

Psstttt: Rupanya hari menambah umur saya pada hari ini sama dengan En Arjuna iaitu En Suami sahabat blog yang senantiasa melawat saya, OKje.

26 comments:

  1. Happy birthday akak...moga sentiasa muda belia,...diberi keberkatan dlm smua segi....ceria2 selalu yek:-)

    ReplyDelete
  2. Ala Izzah, dan dan je kuar perkataan "akak" tu.. hehehe..

    tq tq... ameennn....

    ReplyDelete
  3. Sanah helwah, akak! moga sentiasa ceria dan diberkati

    ReplyDelete
  4. Many happy returns of the day! A year old a year wiser :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ Kak Nani, Insya Allah kutipan sepanjang perjalanan moga dapat di jadikan panduan dan sempadan dalam mencapai tujuan sebagai khalifah di bumi pinjaman ini.

      Delete
  5. happy birthday to u,happy birthday to u...happy birthday to mfm!(bace dgn tone lagu k.. hihi)
    semoga mfm sentiasa dalam lindungan Allah:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ PC, ok dah nyanyi sendiri dah... Hehe moga PC dan family pun senantiasa di rahmati Allah.

      Delete
  6. Semakin bertambah umur kita di dunia bermakna semakin pendeklah baki umur yang ada ...
    Moga taqwa kita semakin bertambah setiap hari ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Detiknya pasti tiba cuma tak tahu bila.

      Insya Allah. :)

      Delete
  7. oooo baru la tahu umurnya :P serba salah pulak saya... errr AKAK... hahaha

    moga hadiah yg tak seberapa tu dapat menggembirakan hati ya... (^_^) Moga panjang umur dan sentiasa dimurahkan rezeki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Nora, Tq 4 d present & d wish, ameennn...

      Tapi nak request, jgn call AKAK.... hehehe..

      Delete
    2. hahaha boleh... panggil MF macam biasa... lagi serasi kot.. bila panggil akak rasa jauh pulak... sebab sebelum ni panggil MF je... hahahaha

      btw, kita muda remajakan?? :P

      Delete
    3. Betul betul Nora, lagi pun umur sebenarnya tak boleh mengukur tahap kematangan seseorang, tapi pengalaman dan jati diri yang sebenarnya ukuran untuk kematangan seseorang itu.

      Dan semestinya kita senantiasa muda belia.

      Delete
  8. hehe.... nama Okje pun ada kat sini eh... terpromote sekali..

    Selamat Hari Ulangtahun MFM.... moga amalan kita ini seiring dengan peningkatan umur kita.... masih muda lagi tuuu... belum capai 4 hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok apa promote blog OKje, blog santai, boleh baca2 kongsi2 pengalaman... ala2 borak dgn jiran tetangga, beznya kat tenet aje. :)

      Ouchh.. memang masih muda pun.. haha.. kalau cecah no 4 pun tetap muda belia wattt.... hahaha

      Delete
  9. hepi besday kak..
    sebenarnya...bertambah umur kite itu mebawa maksud umur kite semakin pendek...takutnyeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Ena,
      but no "Kak" please.. hehe
      betul Ina, bak kata Mak "Rumah kata pergi, Kubur kata mari"

      Delete
  10. owhhh besday akak yer..ala..dah belated besday la ni yer..hukhuk...apapun.. moga akak pjg umo, murah rezeki yer...

    ReplyDelete