Wednesday, 27 March 2013

Edisi Membaik Pulih..

Salam semua Sahabat...

Setelah jejalan kat blog sahabat2.. then bila sampai ke blog cik kak kita ni blog Nik , jumpa n3 dia pasal ni

Ada timbul kerisauan gak kalau di cap sombong kan
 Dan pernah pulak saya menduduki carta teratas di blog OKje.. (jam jam tu gak simpan buat kenangan), masa ni baru perasan rupanya ada widget cegini rupanya... itu pun selepas terima hadiah dan kad dari Nora.
bila di bhgn pengomen ni ada pasang surutnya.. :)
Bila combine balik both input yang saya dapat ni, menunjukkan bahawa saya pun ada buat sesuatu yang tentunya membuatkan ada dikalangan sahabat yang berjauh hati, dimana saya tidak buat kunjung balik ke rumah sahabat yang ada menjengukkan diri ke rumah saya ni. Mintak maap banyak2 ye.

Alternativenya saya sedang duk pulun pikir balik camnr saya nak ubah suai rupa blog ni, supaya sahabat2 yang ada datang terjah maka saya akan buat kunjungan balas dan mana2 sahabat yang follow saya, saya perlu menyediakan ruang waktu untuk terjah ke blog mereka, dan juga pergi baca2 di blog yang saya follow dan yang follow saya. (Al maklumlah, saya ni seorang pelupa tahap gaban.)

Dan semestinya saya kena ambil kira kekemasan blog ni seperti yang disarankan Sahabat koding.

Alhamdulillah setelah mencuri idea di blog sahabat2 sekalian saya dah dapat cara untuk mengemaskan blog. Untuk mencantikkan blog well definitely tak da dalam list sebab saya bukan ada bakat seni. Dan untuk senarai list2 yang ada hari ni belum dikemas kini lagi. Akan berlaku rombakan, hehehe... tapi saya nak make sure saya tidak lagi terlupa untuk terjah rumah semua sahabat untuk mencelikkan minda saya ni. (Al maklumlah, dah agak tak berapa nak muda, maka banyak dah sel2 yang dah mati..)

30 comments:

  1. ehh nama deqla ada la..paling bawah..kohkoh

    ReplyDelete
  2. Hehehe... Dah rajin berjalan kan... :)

    ReplyDelete
  3. saya pun selalu terlupa, kalau bertenet dengan si kecik mmg payah sikit la nak jejak balas semua, walhal sepanjang masa kat umah jer. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah rasanya pernah ke blog yang ada glider glider tu tapi lupa. Rupanya si mata bulat tu punya... Kalau bertenet dengan sikecik rasanya tangan dia yang comel tu lebih cepat dari mummynya.. :)

      Delete
  4. Ecece.......sempat jugak mengopy paste ek...yang penting blog mak kena promote haha!
    hish tak sabau nak tengok rombakan besar2an ni... harus sama tarikhnya dengan pembubaran parlimen? hehe

    pssttt.... kita pun minat shah rezza masa keci2 dulu... suka betul kalau dia ada dalam rancangan hiburan minggu ini dulu-dulu! hehe gatai ek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..... bukan senang nak duduk kat atas tu, ramai pengomen tegar yang ke sana..

      Tak de le rombakan apa pun, just nak susun atur balik blog list, supaya semua ada, senang nak berjalan..

      Tapi memang hensem kan Shah rezza tu.. dulu le.. hehehe... memang gatai pun.. kelakar lak rasa bila teringat yang dolu2..

      Delete
  5. saya pun selalu ketinggalan jejak huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah banyak faktor yang mempengaruhi dalam kesetiaan untuk menjejak2 ni... :)

      Delete
  6. Singgah sini..dhsyat jugak blog2 kt ats tu..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam uNa, Tq sudi stopped by.. Oh yang kat atas pengomen kat blog OKje.. Jemputlah kesana, Insya allah lapang fikiran nanti.. boleh guling2 lagi... :)

      Delete
  7. Replies
    1. hehehe... tq tq... tak sangka boleh dapat title tu.. :)

      Delete
  8. Haha...name PiNkYCaT jatuh no 7 ke mase tu...selalu TOP 3...hehe(budget perasan;p)

    MFM dah buat pembaharuan blog yer...PC pun plan nak buat jugak tapi belum ade kesempatan...bagus jugak widget ni kan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... itulah kat situ nama confirm ada turun naik, ramai tul suka menengek kat situ... getting femes OKje tu..

      Itulah PC, bagus gak widget tu.. tak de lah nampak serabut kan.. tapi tu lah lum lagi nak alih2 kedudukan list blog yang ada. Ada yang tertinggal dan ada yang bertindan.. Lum sempat lagi nak susun atur semula.

      Delete
  9. kena ubah suai gak yerk barule rmanrik tertarikkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... menarik tak menarik tu no 2 kak.. saya ni memang tak kreatip pun, tapi tu lah pelupa sangat, sampai ada blog yang dah lama saya tak menjengah..

      Delete
  10. emmm ....dah start balik duk fridgelah tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. oppsst... tak.. lum start lagi... hehehe... tengah duk update follower ni.. ada yang tercicir dari blog list...

      Delete
  11. Salam kenal dr mama3heroo..done follow..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam mama3hero.. tq singgah.. rasanya mama3hero dah lama kita follow dan ada dalam list pun.. :)

      Delete
  12. rajinnya nak buat bloglist follower... bagus la MF ni... saya selalu ikut thru Reading List di Dashboard je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... suka tengok sebenarnya Nora, kekadang nak terjah tak sempat tapi dapat tengok blog orang yang banyak tu dengan tajuk2 yang menarik rasa suka lak... (ada gak orang camni kan.. hehe)

      Delete
  13. yaey... dah nampak nama kita dalam list....
    Tahniah sbb pernah jadi pengomen lalok.. ekekek, bukan senang nak dapat no 1... mmg patut print skrin buat kenangan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.... tak pe Nur tak dalam list saya mesti gak bertenggek kat Rumah Nur, ialah jauh tu, nak tengok salji.. hehehe

      Betul kan Nur, hari tu tak berjalan ke rumah OKje dalam masa 2,3 hari je, dah nama out of list..

      Delete
  14. Bagus usaha ni..kekadang sy pun lupa nak berkunjung balik, tapi seboleh2nya sy balas kunjungan..
    nak jadi pengomen tegar tu pun kekadang nama kejap ada, kejap takdak...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah atie, bukan nak jadi ahli tegar blogger tapi cuma nak make sure sekurang2nya dapat berkunjung balik ke blog sahabat yang ada datang menziarah ni.

      Semestinya besar persaingan nak duduk kat carta Pengomen Tegar tu.. hehe

      Delete
  15. Memang berwajah baru sungguh ..
    Dengan penampilan blog yang Sangat kemas ...
    Mungkin lepas ni boleh buat tutorial cara menyediakan tab menu sebagaimana yang terdapat pada kotak follower blog ni ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke Koding, kira ok lah sikit dari dulu... Tq tq..

      Untuk buat tutorial tu may be boleh lah kot share sikit2.. hehehe... Insya Allah

      Delete
  16. Buatlah blog list yg mana kita sll bw & dia pun sll dtg blog kita..kdg saya suka masuk ikut dashboard terus keblog...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah masalahnya Ummu, kalau letak yg saya sokmo2 BW dan yg datang terjah alamat berderet kat dashboard tu... hehehe. nampak sangat suka berjalan kan... :)

      Delete